Konfitura bez cukru!







KONFITURA BEZ CUKRU w Thermomixie wychodzi rewelacyjnie. Robi się ją błyskawicznie i jest świetnym dodatkiem do deserów, jogurtów, naleśników, owsianki. Substancją konserwującą i wydobywającą smak z owoców jest sól. Nie potrzeba cukru a głębia smaku gwarantowana.
Jeżeli jednak potrzebujecie trochę osłody możecie dodać suszoną żurawinę, rodzynki. 

Co potrzebujesz? Ja ostatnio kupiłam mrożone truskawki, wiśnie, porzeczkę. W sumie 450 g mrożonych owoców, wrzuciłam do Thermomixa na 15 min - 100 stopni, obr 1. Dodałam do tego 100 g suszonej żurawiny i pół łyżeczki soli. Po upływie 15 minut (gotowania w 100 stopniach) zmiksowałam wszystko na gładką masę, przełożyłam do słoiczka, zamknęłam i pozostawiłam do ostygnięcia. Konfitura jest pyszna!

Spokojnie można zrobić większą ilość i słoiczki szczelnie zamknięte przechowywać w chłodnym miejscu, po otwarciu należy zjeść do tygodnia i trzymać konfiturę w lodówce. 

Smacznego!







Komentarze

Popularne posty